Mikrokoberec

NA CO LZE MIKROKOBEREC VYUŽÍT

Mikrokoberec vytváří na povrchu vozovky tenkou souvislou živičnou vrstvu sloužící k jeho ochraně proti pronikání vody, k prodloužení životnosti vozovky a k omezení vzniku a šíření poruch. Vrstva nezvyšuje únosnost konstrukce. Mikrokoberce se kladou na veškeré druhy hutněných asfaltových vrstev podle ČSN 73 6121. Je možné provést zakrytí cementobetonových krytů, krytů z kameniva stmeleného hydraulickými pojivy.

Výhodné je použít technologii jako vrchní krycí vrstvu po opravách výtluků s použitím turbo mechanismu (patchmatic). Tato technologie je schopna vyrovnat menší nerovnosti v profilu vozovky na rozdíl od technologie Slurry seal, která pouze kopíruje profil vozovky s minimální možností vyrovnání povrchu. Mikrokoberec není vhodné pokládat na vozovkách nebo plochách, kde již došlo k porušení únosnosti konstrukčních vrstev nebo kde je kryt nadměrně deformován.

KLIMATICKÁ OMEZENÍ

Mikrokoberce se provádějí při teplotě ovzduší nejméně +10°C ve stínu, přičemž teplota vzduchu za posledních 24 hodin nesmí klesnout pod +5°C. Teplota podkladu musí být větší než +5°C a musí mít tendenci stoupat Hrozí-li nebezpečí mrazu do 24 hodin po pokládce, je nutno práce zastavit. Za optimální je považována teplota v rozmezí od +15°C do +25°C. Úpravy nelze provádět za deště nebo je-li na povrchu podkladu souvislý vodní film. Mikrokoberce však lze pokládat na vlhký povrch.

OMEZENÍ SILNIČNÍHO PROVOZU

Mikrokoberce se kladou zpravidla za omezeného, případně uzavřeného, silničního provozu. Provoz lze obnovit po vyštěpení a ztuhnutí směsi. Za obvyklých podmínek při použití kation aktivních emulzí činí tato doba 20 až 40 minut, maximálně však 60 minut.

CENY

Stanovují se vždy na konkrétní zakázku a na základě prohlídky stavby s ohledem na přídavné práce (opravy výtluků, sanace trhlin, frézování apod.) a na případnou spoluúčast zadavatele.

Naše realizace

zobrazit všechny reference